Miejsko-Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji w Piszu

Biuletyn Informacji Publicznej

III Powiatowy Otwarty Turniej gry w karty 3-5-8

REGULAMIN UCZESTNICTWA

III POWIATOWY OTWARTY TURNIEJ w grę 3-5-8

Pisz, 22 marca 2009 r.

       I.            Cel imprezy:

1.      Integracja społeczność powiatu Pisz.

2.      Atrakcyjne spędzenie wolnego czasu.

3.      Popularyzacja gry karcianej, rozwijającej zdolność logicznego myślenia.

4.      Wyłonienie najlepszych graczy w powiecie.

    II.            Organizatorzy:

-        Urząd Miejski w Piszu,

-        Miejsko-Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji w Piszu,

-        Piskie Towarzystwo Brydża Sportowego PISA w Piszu,

-        Kierownik zawodów: Jerzy Malczyk,

-        Sędzia Główny: Wiktor Augoff.

 III.            Termin i miejsce zawodów:

1.      Impreza odbędzie się w Starym Ogólniaku w Piszu, ul. Sikorskiego w dn. 22 marca 2009 r.

2.      Godzina rozpoczęcia zawodów 1000.

3.      Biuro zawodów czynne w dniu imprezy od godz. 900.

 IV.            Warunki uczestnictwa w zawodach.

1.      Impreza ma charakter otwarty.

2.      Prawo uczestnictwa mają wszyscy chętni.

3.      Warunkiem uczestnictwa w imprezie, jest dokonanie telefonicznego lub osobistego zgłoszenia w M-GOSiR w Piszu do 20.03.2009 oraz potwierdzenie w dniu zawodów.

    V.            Nagrody:

1.      Puchary za miejsce I, II, III oraz dla najlepszej kobiety.

2.      Przewidziane są nagrody rzeczowe od I-go miejsca aż do wyczerpania nagród. Pierwszeństwo w wyborze nagrody ma zawodnik, który zajął wyższe miejsca
w punktacji ogólnej.

3.      Opłaty startowe od uczestników Turnieju po 10 zł, młodzież ucząca się oraz emeryci
i renciści 5 zł.

 VI.            Program minutowy:

1000                 Zakończenie zapisów.
1015                 Otwarcie zawodów.
1020                 Losowanie I rundy.
1030                 Rozpoczęcie I rundy.
1200                 Zakończenie I rundy.
1210                 Rozpoczęcie II rundy.
1345                 Zakończenie II rundy.
1350-1415         przerwa obiadowa
1420                 Rozpoczęcie III rundy.
1600                 Zakończenie III rundy.
1620                 Zakończenie zawodów, wręczenie pucharów, nagród rzeczowych.

VII.            Przepisy gry.

1.      Rozpoczęcie gry zaczyna się od losowania zdającego. Zdającym zostaje gracz, który wyciągnie najstarszą kartę. Gracz, który wyciągnie drugą najstarszą kartę obiera kozyr. Ustala się starszeństwo kolorów przy tych samych figurach bądź blotkach: pik, kier, karo, trefl.

2.      Każdy uczestnik rozgrywanej partii na sześć + rozdań tj. 4 kolory oraz bez lew i bez atu.

3.      W przypadku grania bez lew osoba rozgrywająca ma limit 3 lew do wzięcia, rozdający – limit 8 lew.

4.      Jeżeli nie mamy karty do zagranego koloru musimy dołożyć kozyra. Nie ma obowiązku przymusowego przebijania zagranej karty przeciwnika, dotyczy to również koloru atutowego.

5.      Każdy z uczestników rozgrywa 3 partie.

6.      Za zwycięstwo w każdej partii zawodnik zdobywa tzn. „duże punkty” za I m-ce 3 pkt., za II m-ce 2 pkt., za III m-ce 1 pkt.

7.      Zwycięzcę turnieju zostaje gracz, który zdobędzie największą ilość „dużych punktów”. W przypadku uzyskanej równej ilości „dużych punktów” przez kilku lub kilkunastu graczy, o kolejności decyduje ilość „małych punktów” a następnie największa ilość punktów zdobytych w jednej z trzech partii.

8.      Kozyra obiera się z 6 (sześciu) kart.

9.      Wymianę kart odbywa się w następujący sposób:

a)      Pierwszą kartę od przeciwnika wymienia gracz, który musi zebrać największą ilość lew.

b)      Gracze nie wymieniają kart, gdy grany jest wariant „bez lew” lub „bez atu”.

c)      Oddający oddaje kartę najwyższą w danym kolorze, jeżeli takiej nie posiada, zwraca kartę którą otrzymał.

d)     Jeżeli oddający otrzymuje kozyr może oddać dowolną kartę.

e)      Wymiana kart odbywa się na stole, włożenie kart do ręki następuje dopiero gdy zawodnik wymieniający otrzymał karty we właściwym kolorze.

f)       Mus pokazywany jest po wymianie kart, gdy gramy warianty: pik, kier, karo i trefl.

10.  Kary za zagranie, wymianę niewłaściwej karty, nie odłożenie 4-ch kart przed rozgrywką: -8, +4, +4.

11.  Po upływie czasu rozgrywanie partii jest ona zakończona i spisywany jest aktualny wynik.

12.  Wszelkie spory rozstrzyga Sędzia Główny.

13.  W trakcie zawodów obowiązuje zakaz palenia oraz spożywania napojów alkoholowych.

Sędzia Główny

Wiktor Augoff

Data powstania: czwartek, 12 mar 2009 10:45
Data opublikowania: czwartek, 12 mar 2009 10:51
Opublikował(a): Wojciech Stawecki
Zaakceptował(a): Wojciech Stawecki
Artykuł był czytany: 2275 razy